Fenomenologia perceptiei

(Maurice Merleau-Ponty)

ISBN: 973-99943-3-4
Anul aparitiei: 1999
Pagini: 535
Format: 14,5 X 20,4
Pret: 74.99 RON
Disponibila: DA - pune in cos

Descriere:
Mai sunt disponibile 10 carti.
Merleau-Ponty s-a născut in 1908 la Rochefort-sur-mer. Familiarizat de Sartre cu filosofia lui Husserl. Dacă iniţial Husserl se intreba asupra eului, iar Heidegger purta intrebarea privitoare la fiinţă, Maurice Merleau-Ponty doreşte să ne inveţe să vedem lumea din nou, pentru acesta trebuie să comunicăm cu lumea. ( Eul dansează cu lumea, cum spune cu măreţie Hegel). Filosofia clasică fiind o reflecţie a conştiinţei asupra lumii ne priveză de acestă resursă (lumea este obiect şi nu partener). Lumea fenomenologică nu este existenţă pură, ci sensul care transpare la intersectarea experienţelor propriilor mele experienţe şi al intersectarea experienţelor mele cu ale celuilat, prin intrepătrunderea unora cu celelalte. Lumea fenomenologică nu este explicitarea unei existeţe prealabile, ci intemeierea existeţei; filosofia nu este reflexul unui adevar prealabil, ci, asemeni artei , este realizarea unui adevăr. Adevărata filosofie insemnă să invăţăm să vedem lumea din nou. ....................
O conştiinţă pentru care lumea „vine de la sine”, care o găseşte „gata facută”, prezentă pină şi in interiorul ei, nu işi alege in mod absolut nici fiinţa, nici modul de a fi. ........ deci nu există niciodată determinism, nici alegere absolută, nu sint niciodată lucru, nici conştiinţă pură. ....... Sintem adevăraţi de la un capat la altul şi prin simplul fapt că sintem-spre-lume şi nu numai in lume. .... Intr-o oarecare măsură orice conştiinţă este conştiinţă preceptivă. Nu putem epuiza intr-o prezentare, fără a o diminua măreţia şi profunzimea aceste opere, de aceea pentru o parţială edificare a conţinutului operei lui Merleau Ponty prezentăm mai jos cuprinsul:


CUPRINS

Prejudecăţile clasice şi intoarcerea la lume
I Senzaţia
II Asocierea şi proiectarea amintirilor
III Atenţia şi Judecata
IV Cimpul fenomenal
Corpul
I Corpul ca obiect şi fiziologia mecanicistă
II Experienţa corpului şi psihologia clasică
III Spaţialitatea corpului propriu şi psihologia clasică
IV Sinteza corpului propriu
V Corpul ca fiinţă sexuală
VI Corpul ca expresie şi vorbirea
Teoria corpului este deja o teorie a percepţiei
I Capacitatea de a simţii
II Spaţiul
III Lucrul şi lumea naturală
IV Celălalt şi lumea umană
Fiinţa-pentru-sine şi fiinţa-in-lume
I Cogito-ul
II Temporaliatatea
III Libertatea

 

 

 

 


Telefon: 0359 – 401 697
E-mail: editura.aion@gmail.com

 

Description: Description: D:\img\bottom.jpg