(Georges Ballandier) ISBN: 973-99943-2-6
Anul aparitiei: 2001
Pagini: 176
Format: 14,3 X 21
Pret: 20.00 RON
Disponibila: NU
Descriere: Limbajul politic, in regimul democratic are ca miză caştigarea opiniei publice. Insă acesta din urmă se formează tot mai puţin in mod liber, ca rezultat al confruntării de interese, convingeri şi aşteptări. Ea este intr-o mare măsură fabricată, construită şi din aceste considerente captivă. Pentru ca opinia publică să se exprime, provocind impresia de claritate concurează diferiţi agenţi şi dispozitive tehnice. Cei din urmă sunt reprezentaţi de o intreagă coaliţie alcătuită din personaje ce se ocupă de sondajele de opinie, din politologi, din consilieri in comunicare şi marketing, din jurnalişti, etc. Ei recurg la tehnologii conjugate, dind existenţă unei opinii publice pe care ulterior, o modelează. Comunicarea dintre guvernanţi şi guvernaţi n-a fost niciodată atit de instrumentalizată, aproape exclusiv practicată doar cu ajutorul specialiştilor, cum se intamplă acum.... Se utilizează pentru acesta un intreg set de procedee de intervenţie: serviciile de presă şi de comunicare, utilizarea diverselor media, jocurile de rol evidente cu ocazia diverselor intrevederi, declaraţiile circumstanţiale, dezbaterile puse in scenă, confidenţele direcţionate sunt tot atitea mijloace de a adapta limbajul politic la publicul ţintă.... Intelectualii, asociaţi ai puterii, nu ocupă decit un spaţiu periferic, cel destinat promotorilor de idei, de formule şi de variante de regim politic. Ei contribuie mai mult la intreţinerea aparenţelor decit la dezvăluirea lor.